راهنمای خرید

ثبت سفارش : ثبت سفارش در فروشگاه روبوایکیو تنها از طریق وب سایت  www.roboeq.ir امکان پذیر است و امکان ثبت سفارش به صورت حضوری و تلفنی میسر نیست.

گرچه در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی همواره میتوانید از طریق تماس تلفنی با شماره‌های ۰۳۱۳۲۴۰۴۴۳۸  و ۰۳۱۳۲۴۰۴۴۳۹ با ما در ارتباط باشید.

  انتخاب و خرید محصول: پس از باز شدن سایت، می توانید به سه شکل محصول مورد نظر خود را تهیه نمایید:

روش اول: در نوار بالای سایت، با کلیک بر روی گزینه دسته بندی (منوی همبرگری) می توانید تمامی دسته های محصولات و زیر شاخه های آن‌ها را مشاهده کنید.با قرار دادن مکان نمای خود بر روی هر دسته، زیر شاخه آن برای شما نمایان می شود. با کلیک بر روی یکی از دسته ها و یا زیر شاخه ها، می توانید مستقیما وارد بخش مربوطه شوید.  

روش دوم: در صفحه اصلی سایت ، با مراجعه به قسمت های "دسته های برگزیده" ، "حراجی های فروشگاه" و "تازه های فروشگاه" ، محصولات داخل هر کدام از دسته بندی ها را مشاهده ، و خرید نمایید.

روش سوم: در بالاترین قسمت سایت، در میانه صفحه، کادر جستجو قرار دارد. با نوشتن نام محصول مورد نظرتان در این کادر می توانید به لینک یا لینک‌های مربوط به آن دسترسی پیدا کنید و سپس محصول مورد نظر را تهیه نمایید. *این روش بهترین راه برای پیدا کردن محصول و ثبت سفارشات است.*

 پس از این که تمامی محصولات مورد نیاز خود را در فروشگاه انتخاب کردید، وارد سبد خرید شوید. سبد خرید از دو ستون " موجود در انبار" و "ارسال پس از تامین" تشکیل شده است که اگر محصول در انبار روبوایکیو یا فروشنده موجود باشد داخل ستون "موجود در انبار قرار" میگیرد؛ در غیر این صورت محصولات در ستون "ارسال پس از تامین" نمایش داده خواهند شد تا پس از ثبت سفارش مورد بررسی کارشناسان تامین روبوایکیو قرار بگیرد و زمان و امکان تهیه آن اعلام می‌گردد. همچنین در بخش سبد خرید می توانید کالاهای مورد نیاز خود را کم یا زیاد کرده و بین این دو ستون جا به جا کنید. در نهایت، پس از بررسی محصولات سبد خرید خود، بر روی کلید "ادامه و انتخاب روش ارسال" کلیک نمایید.

با این کار، شما وارد صفحه "انتخاب آدرس" می شوید ، در این مرحله در صورت ذخیره نکردن آدرس قبلی ؛ ابتدا بایست با کلیک بر روی گزینه "افزودن آدرس جدید" ، نام ، شماره همراه ،کد پستی و آدرس دقیق گیرنده را وارد کرده و بر روی دکمه "افزودن" کلیک کنید. این آدرس به لیست آدرس های شما اضافه خواهد شد و همواره میتوانید در صورت نیاز ، در حساب کاربری خود در بخش "آدرس ها" آن را ویرایش یا حذف کنید. پس از انتخاب آدرس دریافت مورد نظر ، شیوه های ارسال فعال برای منطقه شما نمایش داده خواهد شد. براساس مدت زمان ارسالی که در هر روش ارسال ذکر شده است، روش ارسال مورد نظر خود را انتخاب کنید.

روش‌های ارسال کالا عبارت اند از:

  1.     تحویل حضوری
  2.     پیک موتوری پس کرایه
  3.     پیک موتوری پیش کرایه
  4.     پست پیشتاز
  5.     افزودن به سفارش قبلی
  6.     ارسال با باربری (ترمینال)
  7.     ارسال با تیپاکس
  8.     پست ویژه

پس از انتخاب روش ارسال ، نوع فاکتور مورد نظر (فاکتور عادی ، فاکتور رسمی ارزش افزوده و فاکتور با کد ملی ) را مشاهده میکنید ، نوع فاکتور مورد نیاز خود را انتخاب کرده و در صورت نیاز به تغییر نام درج شده در فاکتور ، با کلیک بر روی قسمت بعدی ، نام درج شده در فاکتور خود را ویرایش کنید.همچنین در صورت عدم تمایل به دریافت فاکتور کاغذی ، گزینه ی "فاکتور کاغذی ارسال نشود" را فعال کنید. جزئیات اقلام و هزینه های پرداختی در سمت چپ صفحه به شما نمایش داده شده است که در صورت بررسی و تایید ، بر روی  "ادامه و انتخاب شیوه پرداخت" کلیک کنید.

در این مرحله شما وارد صفحه "شیوه پرداخت" شده اید. در صورت داشتن کد تخفیف ، کد خود را با کلیک روی گزینه "ثبت کد تخفیف" وارد کرده و از این تخفیف بهره مند شوید، در صورتی که مبلغی در کیف پول شما باقی مانده باشد این مبلغ به شما نمایش داده شده و امکان استفاده از آن را خواهید داشت. در قسمت بعدی بنا بر کالاها و شیوه ارسال انتخابی شما ، روش های پرداخت مختلفی به شما نمایش داده خواهد شد. 

 روش‌های پرداخت وجه:

  1.    پرداخت آنلاین (کلیه کارت‌های عضو شبکه شتاب)
  2.    پرداخت از طریق کیف پول
  3.    واریز بانکی ( واریز به کارت یا شماره حساب)
  4.    پرداخت نقدی یا با کارتخوان وجه به پیک موتوری (در شهر اصفهان و حومه )
  5.    دریافت پیش فاکتور

 هر یک از روش‌های پرداخت در فروشگاه مزایا و معایب متعددی دارد که براساس شرایط افراد متفاوت است.

در روش پرداخت آنلاین (از طریق درگاه بانکی) و کیف پول،  هم زمان با ثبت سفارش شما، مبلغ فاکتور به طور کامل پرداخت می شود. در صورتی که مشکلی در موجودی کالا، مبلغ پرداختی و یا قیمت کالا وجود داشته باشد، مسئول فروش با شما تماس خواهد گرفت و مابه التفاوت مبلغ را به شما اعلام خواهد کرد.

در روش واریز به حساب یا کارت، پس از سفارش کالا‌های مورد نظرتان، مسئول فروش سفارش شما را بررسی می کند. در صورتی‌که سفارش به تغییرات نیاز داشته باشد، مسئول فروش با هماهنگی قبلی با شما، این تغییرات را اعمال می کند و مبلغ نهایی را به همراه شماره حساب و کارت برای واریز اعلام خواهد کرد. در غیر این صورت فروشگاه حداکثر پس از 3 روز کاری سفارش را لغو می کند و مبلغ آن را به اعتبار خریدار برگشت می زند. زمانی که فروشگاه باید مبلغی را به خریدار عودت کند، تا حداکثر 2 روز کاری این مبلغ به حساب وی بر گشت داده می شود.

در روش پرداخت به پیک، پس از تکمیل سفارش ، مشتری هنگام دریافت کالا ، مبلغ را به پیک پرداخت خواهد کرد.

در روش پیش فاکتور، کالا برای مشتری ارسال نخواهد شد و دریافت مبلغ نیز صورت نمی گیرد لذا در صورتی‌که صرفا قصد استعلام قیمت کالا / کالاهای مورد نظر خود را دارید، در قسمت انتخاب شیوه پرداخت ، گزینه "پیش فاکتور" را انتخاب کنید. 

پس از انتخاب شیوه پرداخت مد نظر و کلیک روی دکمه نهایی ، سفارش شما ثبت شده و شماره سفارش و خلاصه سفارش شما در صفحه جدید به شما نمایش داده خواهد شد. در این صفحه به جز جزئیات سفارش ، در پایین صفحه امکان مشاهده و دریافت فایل PDF فاکتور نیز وجود دارد.

 با عضویت در سایت روبوایکیو ، شما از مزایای زیر بهره مند می شوید:

  • شرکت در قرعه کشی‌های دوره ای
  • مدیریت کیف پول
  • مشاهده‌ی سوابق خرید
  • ذخیره سازی سبد خرید برای استفاده‌های بعدی
  • استفاده از تخفیف در خرید‌های آینده
  • پیگیری سریع تر سفارش
  • امکان استفاده از سامانه پشتیبانی
پیگیری سفارش:  
با ورود به حساب کاربری و کلیک بر روی بخش "سفارش‌های ثبت شده" ، می توانید تمامی فاکتور های ثبت شده با حساب کاربری خود را مشاهده ، و با کلیک بر روی فاکتور مورد نظر ، از وضعیت سفارش و کد رهگیری مرسوله با خبر شوید. 
همچنین در تمامی مراحل، می‌توانید با شماره تلفن‌های  ۰۳۱۳۲۴۰۴۴۳۸ و یا ۰۳۱۳۲۴۰۴۴۳۹ تماس بگیرید و از وضعیت سفارش خود آگاه شوید. با این تماس تلفنی محل دریافت بسته، زمان ارسال و زمان دریافت بسته به شما اعلام خواهد شد.