ربات ها مردم را به خرید تشویق می کنند

مالکان برخی فروشگاه های بزرگ زنجیره ای که بیم دارند گسترش خرید اینترنتی به کسب و کارشان آسیب بزند، تلاش دارند با استفاده از ربات ها مردم را به خرید حضوری تشویق کنند. تعدادی از فروشگاه های بزرگ در آمریکا قصد دارند از ربات های ساخت شرکت ژاپنی سافت بانک در شعب خود بهره بگیرند تا مراجعان انگیزه بیشتری برای خرید و هزینه کردن پیدا کنند.

این ربات که Pepper نام دارد به تازگی در فروشگاه هایی در سان فرانسیسکو و سانتاکلارا به کار گرفته شده و ظرف سه ماه آینده استفاده از آن در برخی ایالات دیگر آمریکا آغاز می شود.ربات های یاد شده که 120 سانتیمتر قد دارند، در فروشگاه ها پرسه می زنند و مردم را برای خرید اقلام مختلف راهنمایی کرده و اطلاعات تکمیلی در مورد هر محصول را در اختیار آنان می نهند. بر روی سینه این ربات، یک رایانه لوحی یا تبلت نصب شده که پاسخگوی سوالات مشتریان است.

نشان دادن مسیر رسیدن به محل فروش کالای مورد نظر، قیمت آنها و .. از جمله اطلاعاتی است که از طریق این ربات در دسترس است، اما Pepperعلیرغم اینکه دارای دستانی با پنج انگشت و یک سر است، قادر به خارج کردن اقلام مورد نظر از قفسه های فروشگاه ها نیست.صحبت کردن با این ربات مانند صحبت کردن با یک بچه کوچک است. Pepperبه فناوری تشخیص چهره کاربران مجهز است و لذا با درک حالات روحی افراد به آنان پاسخ می دهد. این ربات برای جواب دادن به افراد حتی به لحن و تن صدای آنان نیز توجه می کند تا رضایت مشتری را به طور کامل جلب کند.

قرار است با همکاری آی بی ام، هوش مصنوعی این ربات ها ارتقا یابد تا آنها در آینده بتوانند به شکلی گسترده تر پاسخگوی نیازهای کاربران باشند. پیش از این استفاده از بیش از هفت هزار ربات Pepperدر خرده فروشی ها و فروشگاه های بزرگ ژاپن آغاز شده بود.

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پر بازدید ترین مقالات