اگر درست متوجه شده باشم، مشکلی که شما دارید این است که هنگامی که دیسک به لیمیت سوئیچ برخورد میکند تا موتور را خاموش کند، بدون وجود یک رله برای روشن شدن مجدد موتور، موتور پس از گذشت 24 ساعت و اعمال تغذیه، روشن نخواهد شد. به سادگی میتوانید از مدار زیر استفاده کنید. به یک رله لچ با دو کنتاکت ، دو خازادامه مطلب ...
اگر درست متوجه شده باشم، مشکلی که شما دارید این است که هنگامی که دیسک به لیمیت سوئیچ برخورد میکند تا موتور را خاموش کند، بدون وجود یک رله برای روشن شدن مجدد موتور، موتور پس از گذشت 24 ساعت و اعمال تغذیه، روشن نخواهد شد.
به سادگی میتوانید از مدار زیر استفاده کنید. به یک رله لچ با دو کنتاکت ، دو خازن و دو مقاومت نیاز خواهید داشت. خازن ها پالس موردنیاز بوبین رله را تامین می کنند، پس زمانی که اولین بار ولتاژ اعمال میشود رله وصل و پس از آن ولتاژ باید قطع شود و برای ایجاد پالس بعدی مجددا اعمال شود.
در لحظه 0، لیمیت سوئیچ باز است، سپس بسته میشود و خازن C2 شارژ میشود. رله CR1 در وضعیت ریست قرار دارد و هیچ ولتاژی به موتور اعمال نمیشود.
در لحظه 1، ابتدا تایمر روشن میشود، پالسی از طریق خازن C1 به بوبین رله CR1 اعمال و وضعیت رله تغییر میکند. ولتاژ به موتور اعمال میشود و لیمیت سوئیچ LS1 بسته میشود.
با چرخش موتور به دور محور خود، خازن C1 از طریق R2 شارژ و دشارژ میشود و … .
در لحظه 2، زمانی که 360 درجه برمیگردد، لیمیت سوئیچ دوباره فعال میشود. پالسی از طریق خازن C2 به رله CR1 که در وضعیت ریست قرار دارد اعمال شده و وضعیت آن دوباره تغییر میکند.رله در این وضعیت باقی میماند تا اینکه ..
در لحظه 3 (چند دقیقه بعد)، TD باز و خازن C1 از طریق مقاومت R1 دشارژ میشود و سپس ..
در لحظه 4 (24 ساعت بعد)، TD بسته و پالس دیگری از طریق C1 ارسال می شود.
سپس این چرخه تکرار می شود.
قسمت مشکل، پیدا کردن مقادیر صحیح برای C2 و R2 است تا جریان کافی برای مدت زمان طولانی برقرار و وضعیت رله تغییر کند.
ESP8266
این ماژول به طور active low طراحی شده است. برای روشن شدن رله، ورودی باید pull down شود.
این ماژول به طور active low طراحی شده است. برای روشن شدن رله، ورودی باید pull down شود.
مشخصات عمومی را وارد کنیدحرکات چرخشی خودکار
اگر درست متوجه شده باشم، مشکلی که شما دارید این است که هنگامی که دیسک به لیمیت سوئیچ برخورد میکند تا موتور را خاموش کند، بدون وجود یک رله برای روشن شدن مجدد موتور، موتور پس از گذشت 24 ساعت و اعمال تغذیه، روشن نخواهد شد. به سادگی میتوانید از مدار زیر استفاده کنید. به یک رله لچ با دو کنتاکت ، دو خازادامه مطلب ...
اگر درست متوجه شده باشم، مشکلی که شما دارید این است که هنگامی که دیسک به لیمیت سوئیچ برخورد میکند تا موتور را خاموش کند، بدون وجود یک رله برای روشن شدن مجدد موتور، موتور پس از گذشت 24 ساعت و اعمال تغذیه، روشن نخواهد شد.
به سادگی میتوانید از مدار زیر استفاده کنید. به یک رله لچ با دو کنتاکت ، دو خازن و دو مقاومت نیاز خواهید داشت. خازن ها پالس موردنیاز بوبین رله را تامین می کنند، پس زمانی که اولین بار ولتاژ اعمال میشود رله وصل و پس از آن ولتاژ باید قطع شود و برای ایجاد پالس بعدی مجددا اعمال شود.
مشخصات عمومی را وارد کنیددر لحظه 0، لیمیت سوئیچ باز است، سپس بسته میشود و خازن C2 شارژ میشود. رله CR1 در وضعیت ریست قرار دارد و هیچ ولتاژی به موتور اعمال نمیشود.
در لحظه 1، ابتدا تایمر روشن میشود، پالسی از طریق خازن C1 به بوبین رله CR1 اعمال و وضعیت رله تغییر میکند. ولتاژ به موتور اعمال میشود و لیمیت سوئیچ LS1 بسته میشود.
با چرخش موتور به دور محور خود، خازن C1 از طریق R2 شارژ و دشارژ میشود و … .
در لحظه 2، زمانی که 360 درجه برمیگردد، لیمیت سوئیچ دوباره فعال میشود. پالسی از طریق خازن C2 به رله CR1 که در وضعیت ریست قرار دارد اعمال شده و وضعیت آن دوباره تغییر میکند.رله در این وضعیت باقی میماند تا اینکه ..
در لحظه 3 (چند دقیقه بعد)، TD باز و خازن C1 از طریق مقاومت R1 دشارژ میشود و سپس ..
در لحظه 4 (24 ساعت بعد)، TD بسته و پالس دیگری از طریق C1 ارسال می شود.
سپس این چرخه تکرار می شود.
قسمت مشکل، پیدا کردن مقادیر صحیح برای C2 و R2 است تا جریان کافی برای مدت زمان طولانی برقرار و وضعیت رله تغییر کند.