رونمائی از جدیدترین ربات چهار پا

رونمائی از جدیدترین ربات چهار پا

شرکتBoston Dynamics یکی از بزرگترین شرکتهای رباتیک است. این شرکت اعلام کرده سال آینده ربات چهار پا Spotmini  را که مناسب حرکت در مکانهای ناهموار است، به فروش می رساند. از این ربات می‌توان برای گشت‌های امنیتی استفاده کرد. شرکتهای ساختمانی نیز با کمک این ربات چهار پا می توانند از اتفاقات رخ داده در محوطه ساخت و ساز مطلع شوند. با افزودن نرم‌افزارها و پیوستهایی به ربات چهار پا می توان آن را در مشاغل خاص بکار گرفت.

به دلیل موقعیتهای موجود در بیشتر مکانها، که استفاده از چرخ امکان پذیر نیست، ربات چهار پا این امکان را به کاربران می دهد که در بسیاری از موقعیتها و مکانها بتوان از آن استفاده کرد.

ربات چهار پا

جایگزین ویلچر در سطوح ناهموار

یکی از اهداف Boston Dynamics، دستیابی به وسیله ای است تا افراد که نیاز به استفاده از ویلچر دارند بتوانند در زمینهای سخت و .ناهموار مثل بیابان به .راحتی حرکت کنند 
.رئیس شرکت Boston Dynamicsاذعان کرد هنوز به صورت فعال بر روی این موضوع کار نمی‌کنند

رباتSpotmini ناوبری خودگردان دارد. این ربات از چهار دوربین در جلو، عقب و طرفین برای تشخیص موانع بهره می گیرد و راه حل عبور از موانع را پیدا می‌کند. ربات از پله ها  بدون برخورد با نرده  بالا می رود

ربات چهار پا هنگام عبور از موانع

اخیرا نمونه آزمایشی ربات رونمایی شد. اپراتور انسانی دستورات حرکت را بدون مشخص کردن موقعیت پاها به ربات داد. ربات از چند مانع کوچک عبور کرد. ربات چهار پاSpotmini ، میتواند مانند یک سگ عمل کند، مثلا سرش را ثابت نگه دارد و بدنش را حرکت دهد.

ناوبری مستقل ربات چهار پا Spotmini  

Marc Raibert  عنوان می کند توانایی ناوبری مستقل ربات، مستلزم آن است که ربات بتواند ناحیه ای که در آن حضور دارد شناسایی کند و سپس چگونگی حرکتش را تشخیص دهد. نرم افزار مسیریابی، موانع و مسیرهای مناسب را لحاظ می کند  و کنترل حرکت را مشخص می‌کند. Marc Raibertمعتقد است در دراز مدت رباتها می توانند از اینترنت مهم تر باشند. چرا که اینترنت به شما اجازه می دهد به همه اطلاعات جهان دست پیدا کنید اما رباتها این امکان را به شما میدهند که به هر چیز در جهان دست یابید و آن را تغییر دهید که این هدف بزرگتری است.

iFrame

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پر بازدید ترین مقالات