تازه های هوش مصنوعی در همایش گوگل

هوش مصنوعی

معرفی تازه های گوگل که بر پایه فناوری هوش مصنوعی بنا شده است

در همایش سالیانه گوگل که چندی پیش برگزار شد، جدیدترین قابلیتهایی که گوگل با استفاده از هوش‌ مصنوعی به آن دست یافته، معرفی شد. در این همایش اعلام شد، گوگل قصد دارد مراکز هوش مصنوعی را در سراسر جهان بازگشایی کند و با استفاده از یادگیری ماشین [1] انقلابی در حوزه سلامت ایجاد نماید. همچنین برای دوستداران Gmail، Google Assistant و Android P نیز خبرهای تازه‌ای به همراه داشت.

 آنچه در این همایش معرفی شد:

هوش مصنوعی در حوزه سلامت

هوش مصنوعی می تواند خطر بیماری قلبی را پیش بینی کند و از طریق روش غیر تهاجمی آن را تشخیص دهد. بیماریretinopathy دیابتی منشا سرطان چشم در هند است، گوگل با پیشرفت یادگیری ماشین در بیمارستانهایی مثل بیمارستان شانکارا در زمینه غربالگری بهتر چشم و پیش بینی سریعتر تشخیص سرطان فعالیت می‌کند. این شرکت همچنین آزمایشات میدانی برای کمک به تشخیص retinopathy دیابتی در کشورهای در حال توسعه انجام می دهد.

 هوش مصنوعی در قابلیت دستیابی

یادگیری ماشین قابلیت دستیابی را افزایش داده است. Google [2] Gboardهر روز به صورت خودکار حدود 8 میلیارد اصلاح انجام می دهد.

نوشتن هوشمند در Gmail

برای همه کسانیکه نوشتن ایمیل را دوست ندارند، این قابلیت یک ویژگی ممتاز خواهد بود. گزینه SmartCompose به زودی به Gmailاضافه می شود و کلمات توصیه شده با پیشنهاد لغات بعدی بر مبنای یادگیری ماشین، نوشتن ایمیل را ساده می سازد. Pichai  مدیر گوگل با اعلام این مطلب از اینکه در آینده نسبت به امروز ایمیلهای بیشتری ارسال می کند، ابراز خشنودی کرد.

هوش مصنوعی ایمیل

تصاویر گوگل

5 میلیارد عکس در روز بازدید می شود. با استفاده از هوش مصنوعی Suggested Action در Google Photosتبدیل تصویر به PDFو اصلاح تصویر را انجام می دهد. شما می توانید عکسهای جذاب فرزند خود را درست کنید، رنگها را تغییر دهید، پس زمینه را تنظیم کنید، حتی عکسهای سیاه سفید را رنگی کنید.

هوش مصنوعی تصویر

 Google Assistant

می توان ادعا کرد که بدون Google Assistantزندگی قابل تصور نیست. تمام صداهایی که در Google Assistantشنیده می شود یک فرد واقعی است که هزاران کلمه را در یک استودیوی واقعی ثبت کرده است. سال گذشته Google Assistantدر هند اجرا شده و سه برابر رشد داشته است. 

هوش مصنوعی گوگل دستیار


شما می توانید با Google Assistant مکالمه طبیعی داشته باشید و به طور متناوب با آن صحبت کنید. این ویژگی مکالمه پیوسته (Continued Conversation) نام دارد. به این فناوری قابلیت دیگری هم افزوده شده که ارتباطات را حتی برای کودکانی که با آن ارتباط برقرار می کنند، بهتر کرده است.
Lilian Rincon، مدیر تولید، توضیح داد که چگونه Googleتلاش می کند تعاملی همه جانبه و جذاب ایجاد کند. Google Assistantمی تواند با سالن آرایشگاه تماس بگیرد و برای یک قرار، میز رزرو کند. این فناوری که Google Duplexنام دارد می تواند از آواهای کلامی مثل “هوم” در گفتگو استفاده کند.

نرم افزار Android Dashboard

گوگل که یکی از غولهای فناوری است به شما و سلامت دیجیتالی شما اهمیت می دهد. قصد دارد مردم را از ترس از دست دادن، به شادی از دست دادن ببرد. او می خواهد عاداتتان را درک کنید و کمک می کند شما بر چیزهای مهم تمرکز کنید و به افراد پیشنهاد می دهد برای پیدا کردن تعادل در خانواده بعضی عادات را ترک کنید. نرم افزار Android Dashboard، داده های تلفن شما را تقسیم بندی می کند و در صورت افراط در استفاده از هر بخش به شما اطلاع می دهد. تصور کنید اگر بیش از حد به تماشای YouTubeمشغول شوید، پیشنهاد می کند به خود استراحت دهید. گوگل همچنین یک YouTube Notificationعرضه کرده که مجموعه ای از هشدارها را برای  بهبود سلامت دیجیتالی کاربران ترکیب کرده است.

هوش مصنوعی گوگل خانواده

هوش مصنوعی در Google News

گوگل با استفاده از هوش مصنوعی، قابلیت Newscasts، را در معرض نمایش قرار داد. این فناوری  ارائه گزارش اخبار است و کاربران می توانند با ‘card’اخباربر روی تلفن خلاصه ای از اخبار روز را به صورت گزارش دریافت کنند.

هوش مصنوعی اخبار

 
Google Newsمی تواند روابط بین افراد، مکانها و اخبار را به یکدیگر متصل و گزارشی با پوشش کامل از منابع مختلف ارائه کند که در واقع پیشنهادهایی است که هوش مصنوعی برای نمایش می دهد. این فناوری به شما کمک می کند گزارش کاملی از اطلاعات موجود از هر کسی را با یک روش یکسان دریافت کنید.
  

اندروید p

Dave Brukeبیان کرد، اندروید تبدیل به یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی گشته است و جهان را به سوی سیستم عاملهای پیشرفته تلفن همراه می برد. وی بیان کرد اندروید P،  30 درصد در cpuصرفه جویی می کند. قابلیت جدید دیگر اندروید Pتنظیمات روشنایی است که به صورت اتوماتیک نور صفحه را با توجه به محیط اطراف تلفن تنظیم می کند. فعالیتهایی در جهت بهبود کنترل صدا و جهت صفحه نیز صورت گرفته است.
اندروید Pبتا ویژگی به نام  ‘Shush’دارد که در صورت قرار گرفتن صفحه تلفن بر روی میز به صورت خودکار تلفن را خاموش میکند، البته برای مخاطبین ستاره دار امکان ارتباط در هر موقعیتی وجود دارد.

Google Maps

220 کشور و یک میلیارد نفر از این فناوری استفاده می کنند. با استفاده از هوش مصنوعی، گوگل می تواند با یادگیری ماشین به صورت اتوماتیک آدرسها را به نقشه اضافه کند، مخصوصا برای کشورهایی مشابه نیجریه که گوگل نقشه را باز تعریف کرده است. نقشه های کنونی این اجازه را به شما خواهد داد تا کلاسهای مختلف محله خود را جستجو کنید.

VPS–سیستم موقعیت یاب تصویری است که در ناوبری، بیش از GPSکمک می کند. این سیستم ترکیبی از GPSو دوربین تلفن است. در مرحله بعدی شما می توانید همراه با Google Mapsپیاده روی کنید، می توانید به سادگی دوربین را فرابخوانید، نزدیکی محل استقرار را مشخص کنید تا با نشانه ی تصویری، شما را به مقصد مورد نظر راهنمایی کند.


[1] Machine Learning- یادگیری ماشین یکی از کاربردهای هوش مصنوعیاست که سیستم ها را قادر می سازد به طور خودکار و از طریق تجربه و بدون برنامه ریزی، یاد بگیرند و خود را بهبود دهند [2]Gboardیک برنامه صفحه کلید مجازی است که توسط Googleبرای Androidو دستگاههای iOSطراحی شده است. از جمله نتایج وب و پاسخ های پیش بینی شده، جستجو آسان و به اشتراک گذاری محتوای GIFو emojiاست، یک موتور تایپ پیشگو که کلمه بعدی را بسته به زمینه و پشتیبانی زبان چند زبانه ارائه می دهد.


منبع : economictimes

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پر بازدید ترین مقالات