راه اندازی ماژول های فرستنده و گیرنده صوت و تصویر TX6729 و RX6788

ماژول های فرســتنده و گیرنده صــوت و تصــویر TX6729 و RX6788 در فرکانس 2.4GHz کار می کنند. این زوج گیرنده و فرســتنده می توانند در چندین کانال مختلف کار کنند. راه اندازی آن ها به راحتی انجام می گیرد و صـدا و تصـویر به صورت بی سیم از یک محل به محل دیگر منتقل می گردد.

راه اندازی ماژول فرستنده

بورد فرستنده به صورت شکل زیر است.  دوربینی که می توانید به فرستنده وصل کنید از نوع آنالوگ است که خروجی Composite Video دارد. این دوربین ها همان دوربین هایی هستند که می توانند به طور مستقیم به تلویزیون هم متصل شوند.

نمای بورد فرستنده TX6729


مطابق شکل پایه های +5V و GND را به زمین و 5 ولت وصل کنید. BX را به زمین وصل کنید. ورودی های Video و Audio که را به خروجی دســتگاهی مانند تلویزیون یا دوربین فیلمبرداری وصــل کنید. کابل ویدیو و صــدا دارای دو رشته هستند که یکی از آن ها باید به زمین و دیگری به ورودی صوت و تصویر روی ماژول فرستنده وصل شود. سیم زمین در کابل های صورت و تصویر به بدنه ی کانکتور سر کابل وصل شده اند. ورودی های CS1 الی CS3 برای انتخاب کانال هستند. برای شروع، کانال 1 را انتخاب کنید. این کار را با اتصال این ورودی ها به صورت زیر انجام دهید:

CS1=>Gnd      CS2=>Vcc       CS3=>Vcc

راه اندازی بورد گیرنده

بورد گیرنده به صورت شکل زیر است مطـابق شـــکـل، ســـیگنال ها را وصـــل کنید. مشابه بورد فرستنده، در گیرنده نیز ورودی های CS1 الی CS3 برای انتخاب کانال هســـتند. توجه کنید که باید کانال انتخاب شــده روی گیرنده و فرسـتنده مشـابه باشـند تا تصـویر و صــدا در گیرنده دریافت شود بنابراین با توجه به این که در فرستنده برای شروع کانال 1 را انتخاب نمودیم، لازم است که ورودی های انتخاب کنال در گیرنده نیز عینا مطابق بالا به Vcc و Gnd وصل شوند.

نمای پشت بورد گیرنده RX6788

تغذیه ماژول ها را می توانید از طریق رگولاتور 7805 تامین کنید. بهتر است که بر روی رگولاتورها از هیت سینک مناسب استفاده کنید. هر چقدر تغذیه ریپل کمتری داشــته باشــد، کیفیت ارســال و دریافت بهتر خواهد بود.

خروجی Video و Audio را به تلویزیون وصل کنید. پایه Bx را به زمین متصل کنید. حالا ماژول گیرنده هم آماده دریافت تصاویر می باشد.

مقالات مشابه

۶ دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پر بازدید ترین مقالات