مشخصات اولیه 5G تصویب شد

مشخصات اولیه 5G

اعضای 3GPP( The 3rd Generation Partnership Project)، در نشست لیسبون پرتقال، مشخصات اولیه 5Gرا تصویب کردند. این سازمان استانداردهای شبکه cellularرا تعیین می کند و تولیدکنندگان تجهیزات و ارائه دهندگان شبکه های اینترنتی در سراسر جهان مصوبات آن را دنبال می کنند.
مشخصات اولیه 5Gتصویب شده، برای شرکتهایی که نیاز بازار G5 را دنبال، برنامه ریزی، اجرا می کنند، نمونه ای ارائه کرده است که اولین شاخصه 5Gبه حساب می آید.Fierce Wireless  به زودی در مورد مصوبات این نشست گزارش می دهد.
 
با انتشار مشخصات اولیه 5G، شرکتهایی چونEricsson وQualcomm می توانند شروع به ساخت تجهیزاتی کنند که منجر به در اختیار گرفتن شبکه های 5Gمی شود. طبق گفتهFierce Wireless این مصوبه مشخص می کند که 5Gدر نوار وسیعی، از 600MHZ  تا 700MHZ  و بالای 50GHZ عمل می کند.
تصویب این ویژگیها پایان کار نیست. همانطور کهFierce Wireless عنوان کرده، GPP3 هنوز به بررسی موضوعات مختلف مرتبط با 5Gمثل دسترسی چندگانه غیر متعارف، ارتباطات طیف آزاد و …. نیاز دارد.

با این وجود گام بزرگی به جلو برداشته شده است. سازندگان تجهیزات و ارائه دهنده های اینترنت مشغول کار بر روی استانداردهایی هستند که باور دارند می توانند به آن دست پیدا کنند.

با تعیین بخشی از خصوصیات و ویژگیهای 5G، تولیدکنندگان تجهیزات می توانند محصولات خود را به شرکتهای ارائه دهنده تحویل دهند و شرکتهای ارائه دهنده می توانند با قدرت بیشتر اجرای طرحهای مورد نظر خود را آغاز کنند و رسما 5Gرا به مصرف کنندگان برسانند.
شرکتهای ارائه دهندهVerizon وAT&T متعهد شده اند 5Gرا در سال 2018 آزمایش نمایند. اما زمان بیشتری لازم است تا 5Gرسما جایگزین 4Gشود.

 tomsguide : منبع

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پر بازدید ترین مقالات