کلید

انواع کلید ها


دیپ سوئیچ


Dip Switch یک نوع کلید الکترونیکی است که در بسته بندی دو طرفه خطی یا همان DIP : dual inline package قرار گرفته است و در انواع مختلف یک کاناله / تک سوئیچ و چند کاناله موجود می باشد . کاربرد این نوع کلید معمولا ً برای تست رفتار یک قسمت مدار در حالات مختلف است . مزیت استفاده از دیپ سوئیچ که چند کانال دارد نسبت به کلیدهای تک این است که همه کلیدها در یک بلوک کنار هم قرار دارند که هم نگهداری از آن راحت تر است و نیز اتصال کلید به PCB نیز آسان تر می شود .

کلید دو حالته کشویی


این کلید دارای دو حالت پایدار است و از مدل کشویی می باشد . حالت پایدار : با رها کردن کلید پس از تغییر وضعیت به وضعیت مخالف باز نمی گردد .

کلید دو حالته پایدار Toggle switch


این نوع کلید مثل میکروسوئیچ دارای دو حالت است اما برخلاف آن دو حالتش پایدار است و با رها کردن اهرم به وضعیت مخالف بازنمی گردد  این نوع مناسب برای دکمه on و off ربات یا هر وسیله الکترونیکی دیگر است . به این نوع کلید ، مدل الاکلنگی هم گفته می شود .

کلید فشاری دو حالته 6 پین


یک کلید فشاری که دارای دو حالت on و off است و 6 پایه دارد .

کلید منبع تغذیه power switch


یک کلید ساده که معمولا ً برای اتصال منبع تغذیه استفاده می شود و به کلید power معروف است .

کلید فشاریPush Button


کلید / سوئیچ ساده در سه مدل دسته کوتاه متوسط و بلند ، پایه کوتاه و پایه بلند ،2 و 4 پایه ، دو حالته ناپایدار (با رها کردن دکمه کلید به وضعیت مخالف می رود )

میکروسوئیچ


میکرو سوئیچ یک کلید ساده هست که طرز کار آن شبیه push button است معمولا با این تفاوت که به جای دوپایه 3 پایه دارند. پایه مشترک ، پایه ای که با فشردن میکروسویچ به پایه مشترک وصل می شود ، پایه ای که با فشردن از پایه مشترک قطع می شود (حالت عادی وصل است).
از میکروسوئیچ می توان در ربات های متحرک به عنوان سنسور برخورد نیز استفاده نمود مثلا هنگام تحریک یا فشرده شدن میکروسویچ مسیر حرکت ربات تغییر کند . برای این کار معمولا یک فنر یا استوانه با خاصیت فنری روی میله میکروسویچ قرار می دهند.

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پر بازدید ترین مقالات